vineri, 20 ianuarie 2017

CE ESTE UN BUREȚEL KONJAC?



Prima dată am folosit un burețel konjac în anul 2014 și de atunci le-am rămas fidelă până în zilele noastre.  Recent, m-a întrebat cineva ce sunt și la ce se folosesc, așa că m-am gândit să le dedic o postare.

Burețelul konjac este o ustensilă care a apărut pentru prima dată pe piețele asiatice. Este confecționat din fibre vegetale de konjac, o plantă asemănătoare cu cartoful, ce se găsește în Japonia, Korea și Asia de Sud-Est. Pe lângă fibrele de konjac, burețeii mai pot conține și diverse alte ingrediente, cum ar fi argilă, ceai verde, resveratrol etc. Așadar, aveți la dispoziție o mulțime de variante din care să alegeți, în funcție de ingredientele pe care le conține, dar și în funcție de duritatea burețelului.


Atunci când este scos din ambalaj, burețelul este uscat și foarte dur. Pentru a-l putea utiliza, trebuie ținut în apă călduță și pe măsură ce se îmbibă cu apă, devine din ce în ce mai moale. Poate fi folosit ca atare, însă eu prefer să-l folosesc în combinație cu un gel de curățare a tenului și cu mișcări circulare masez toată fața, fără să pun prea multă presiune. Din 2014 de când îl folosesc, nu mi-am mai curățat tenul altfel. De asemenea, se găsesc bureței konjac și pentru corp, însă nu am experimentat la acest capitol.

Burețeii konjac sunt ideali pentru o ușoară exfoliere mecanică a tenului, acesta fiind și unul dintre motivele pentru care-mi plac atât de mult. De ceva vreme, am renunțat complet la produsele pentru exfolierea mecanică a tenului (prefer exfolianții chimici), după ce am aflat din numeroase surse că nu sunt tocmai sănătoase pentru ten și pot cauza tăieturi microscopice la nivelul pielii. Și asta indiferent de cât de fine sunt particulele abrazive pe care le conțin. Dar pentru că burețeii konjac au o textură foarte moale, nu există acest risc.


În afară de exfolierea ușoară a tenului, burețelul konjac este ideal și pentru masajul acestuia. 2016 a fost anul în care am descoperit beneficiile masajului feței și de atunci, cel puțin o dată pe săptămână îmi aloc 20 de minute în care fac această procedură, singură, acasă. Însă pentru un masaj rapid dimineața și seara, burețelul konjac este suficient. Dacă vreți să citiți mai multe despre beneficiile masajului tenului, am scris o postare despre acest subiect.

În funcție de ceea ce vă doriți și de tipul tenului pe care-l aveți, există multe tipuri de bureței konjac din care puteți alege. În acest moment, preferații mei sunt cei de la Andalou Naturals, pentru că au o gamă variată și vin câte doi în pachet. Burețelul konjac trebuie înlocuit o dată la două-trei luni sau chiar mai repede.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu